باشگاه ورزشی مهرتن

۱۴۰۱-۰۲-۰۷ 0 نظرات

باشگاه ورزشی مهرتن 

آدرس باشگاه ورزشی مهرتن

میدان امام حسین،روبه روی بانک صادرات 

شماره تماس باشگاه ورزشی مهرتن

09308752070

رشته‌های ورزشی:

  • ایروبیک،
  • پیلاتس،
  • استپ،
  • ترامبولین

 

 

باشگاه های بدنسازی و ورزشی به عنوان مکانی انرژیک شناخته می شوند. فعالیت بدنی، چیزی است که در این باشگاه‌ها اتفاق می‌افتد. برای ایجاد حس هیجان و  انرژی و رغبت به تحرک و فعالیت در جیم ها از موزیک‌های خاص استفاده می‌شود. موسیقی یکی از چیزهایی است که می تواند سبب تهییج و تحریک مغز شود. یکی دیگر از عناصر دیگر برای تهییج و تحریک ذهن به فعالیت بیشتر، رنگ است که از طریق حس بینایی ذهن را درگیر می‌کند. بررسی این نکات از منظر علم روانشناسی سبب می شود تا به این نکته برسیم که در طراحی داخلی اصولی فضاهای ورزشی و بویژه سالن‌ها، استفاده از رنگ‌های شاد و خاص می‌تواند در ایجاد تحرک بیشتر نقش داشته باشد.

 

 

ویژگی باشگاه بدنسازی خوب چیست؟

همان طور که می دانید برای داشتن بدنی سالم و به دور از بیماری های متعدد و خطرناک انجام ورزش و داشتن رژیم غذایی سالم می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند، اگر به دنبال محیطی سالم همراه با انواع تجهیزات ورزشی و مربی برای برنامه ورزشی و تغذیه هستید، باشگاه ورزشی بهترین مکان برای شما خواهد بود که می توانید با توجه به هدف خود بهترین ورزش و تغذیه را زیر نظر مربی انتخاب کنید. برخی از افراد هنگامی که اسم باشگاه بدنسازی را می شنوند مردانی چاق و عظیم الجثه با بازوان بزرگ را تصور می کنند در صورتی که این باور کاملا اشتباه می باشد و بدنسازی شامل ورزش های متعددی خواهد بود که تمرین های استقامتی و سرعتی را جهت توسعه سیستم عضلانی و کاهش سطح چربی بدن در آن انجام می دهند. ما در ادامه این مطلب به معرفی رشته های ورزشی در یک باشگاه مجهز می پردازیم و شما را برای پیدا کردن یک باشگاه استاندارد یاری خواهیم کرد همراه ما باشید.

خپ حالا بیاین در مورد رشته های ورزشی که تو باشگاه ورزشی مهرتن داریم حرف بزنیم

ایروبیک

ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار می‌گیرد حداقل ۱۲ دقیقه با حالت ریتمیک و موزون. در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به استفاده از اکسیژن برای مدتی افزایش می‌یابد، این فعالیت انجام می‌گردد. «ایروبیک» جزو فعالیت هوازی ( شدت تمرین بالاست و مدت تمرین پایین است).

از نظر پزشکی، این ورزش سیستم قلب، عروق، تنفس را تعلیم می‌دهد و با سرعت و بازدهی بالا اکسیژن را می‌گیرد و به قسمتهای مختلف بدن می‌دهد، تنفس یکنواخت از دهان و بینی توأم انجام می‌شود و باعث تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن، کنترل قند خون، کنترل فشار خون و کم کردن وزن اضافی بدن خواهد شد. ایروبیک وسیله‌ای مؤثر برای جلوگیری از افسردگی، بی‌حوصلگی، بی‌تابی است، چون هورمون اندروفین در بدن تولید می‌شود و باعث ایجاد نشاط، تمرکز ذهن و بالا رفتن خلاقیت فکری می‌شود.

پیلاتس

پیلاتس ورزشیه که روی استفاده ی همزمان از ذهن و جسم تمرکز میکنه تا به بهترین عملکرد خود برسه.ورزش پیلاتس مجموعه ای از حرکاتیه که از جاذبه،وزن بدن و دستگاهای مخصوص در جهت افزایش مقاومت و توان کمک میگیره تا ماهیچه های تثبیت کننده ی بدن ورزیده و قوی بشه ارتباط بین ذهن و بدن در این ورزش خیلی مهمه.ورزش پیلاتس به ذهن کمک میکنه تا سطح مشخصی از آگاهی را در مورد شیوه ی حرکت های بدن خود داشته باشین.

فواید ورزش پیلاتس

-ثبات مرکز بدن و تنظیم وضیعت

-قوی کردن ماهیچه ها 

-افزایش آگاهی بدن 

-بازسازی جراحت ها

استپ

استپ ،باعث سوزاندن مقدار زیادی انرژی می شود. این فعالیت، هم زمان نیازمند هماهنگی ماهیچه ها و سیستم قلبی و عروقی است. در نتیجه، مقدار زیادی انرژی می سوزد. (از 400 تا 500 کالری درساعت)
2 – استپ توده های ماهیچه ای را تقویت می کند. پاها هنگام بالا رفتن از تخته استپ به شدت فعالیت می کنند و بازوها نیز در هر حرکت با پاها هماهنگ می شوند. استپ تمام بدن را به طور هماهنگ عضله ای می کند. استپ مانع به هم ریختگی حرکات پاها و تقویت پیاده روی می شود.
3 – استپ سیستم قلبی و عروقی ،استقامت، تنفس و شرایط جسمی را تقویت می کند

 

برای مشاهده سایر مشاغل ارومیه به سایت مشاغل ارومیه مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.