گفتار درمانی در ارومیه

گفتار درمانی در ارومیه

۱۴۰۱-۰۵-۳۱ 0 نظرات

گفتار درمانی در ارومیه یکی از خدمات کلینیک ارغوان می باشد که امروز قصد داریم در وب سایت مشاغل ارومیه ان را معرفی کنیم.

گفتاردرمانگر آدرس کلینیک ارغوان شماره تماس
دکتر ایوب شنگه ارومیه / خیابان حسنی / ساختمان اسپیناس / طبقه پنجم ۰۴۴-۳۳۲۲۴۲۹۹

مرکز گفتار درمانی در ارومیه

کلینیک ارغوان با مدیریت ایوب شنگه کلیه خدمات گفتار درمانی، تاخیر در شناخت، اوتیسم و… را برای کودکان و بزرگسالان در شهر اورمیه ارائه می کند.

گفتار درمانی یکی از رشته های توان بخشی به شمار می آید و به بررسی و درمان مشکلات گفتاری، زبانی و بلع می پردازد. برای درمان این بیماری باید از متخصص گفتار درمانگر درخواست مشاوره و درمان کرد. گفتار درمانی در ارومیه توسط دکتر ایوب شنگه فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تبریز با شماره نظام پزشکی :۱۷۷۶ موسس و مدیر کلینیک گفتاردرمانی ارغوان انجام می پذیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ” گفتار درمانی در ارومیه ” وارد سایت کلینیک ارغوان شوید.

دکتر اوتیسم در شهر ارومیه

بسیاری از خانواده ها برای درمان کودکان خود به دنبال بهترین دکتر اوتیسم در ارومیه می گردند. ما بهترین کلینیک درمانی گفتار درمانی، اوتیسم و… را به شما معرفی می کنیم. در کلینیک ارغوان شما می توانید انواع بیماری های گفتار درمانی، اخلال در بلع، اوتیسم و… را درمان کنید.

دکتر اوتیسم در ارومیه

درمان تاخیر گفتار در ارومیه

بیشتر کودکان نوپا تا ۱۸ ماهگی می توانند حدود ۲۰ کلمه بگویند. اما اگر یک کودک ۲ ساله هنوز صحبت نمی کند یا فقط دو کلمه را با هم ترکیب می کند به احتمال زیاد دچار تاخیر گفتاری یا تاخیر زبانی شده است.

درمان کم شنوایی در ارومیه

آگاهی والدین نسبت به علائم کم شنوایی در کودکان اهمیت زیادی دارد. چرا که کم شنوایی درمان نشده، سبب به تاخیر افتادن رشد مغز در قسمت گفتار و زبان می‌شود که اغلب، سبب عملکرد ضعیف در مدرسه می باشد.

گفتار درمانگر کیست؟

گفتار درمانگر که بیشتر افراد نیز به آن پاتولوژیست می گویند، کسی است که به صورت کاملا حرفه ای کسانی که اختلال زبانی دارند را ارزیابی میکند و سپس آن را درمان می کند.

همه ما می دانیم که قسمت بزرگی از ارتباط صحبت کردن می باشد.

شاید بعضی ها فکر کنند که اختلال زبانی داشتن مشکل خاصی نیست! اما آن دسته از افراد که اینگونه فکر می کنند، سخت در اشتباه هستند.

اگر شما در صحبت کردن حتی اختلال کمی داشته باشید، در برقراری ارتباط با محیط بیرون، برایتان مشکل ساز می شود!

اما راه درمان اختلال زبانی چیست؟ شما می توانید با مراجعه به یک گفتار درمانگر حرفه ای این مشکل را حل کنید.

دکتر ایوب شنگه، گفتار درمانگر فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از بهترین گفتار درمانگر های شهر ارومیه می باشد.

گفتار درمانی بزرگسالان

یک باور کاملا غلط و اشتباه در جامعه این است که مردم فکر می کنند گفتار درمانی فقط و فقط ویژه کودکان می باشد.

این درحالی است که بسیاری از بزرگسالان جامعه نیاز به گفتار درمانی و درمان اختلالات خود دارند.

در بزرگسالان نیز مشکلات ذهنی ممکن است باعث شود تا قدرت تکلم افراد دچار اختلال شده باشد و نتواند برخی از کلمات را تلفظ کند، در اینجا باید فرد به پیش یک گفتار درمانگر مراجعه کند و شروع به گفتار درمانی کند.

اختلالاتی که در بالا برایتان گفته شد ممکن است در بزرگسالان از همان کودکی همراهشان بوده باشد و در آن زمان درمان نکرده باشند.

برای مثال بزرگسالانی که در تلفظ کلمات در همان سنین ابتدایی خود ایراداتی داشته اند و به دلیل اینکه در آن زمان درمان نکرده اند، هنوز هم آن ها را به همراه دارند.

مشکلات لکنت زبان از سنین ابتدایی تا بزرگسالی به زندگی اجتماعی هر فرد لطمه وارد می کند.

اما یک باور غلط دیگر در جامعه وجود دارد و آن این است که مردم فکر می کنند لکنت زبان در کودکی خود به خود درست می شود که بسیار باور غلطی است!

اگر اینگونه بود نباید افراد بزرگسالی را می دیدیم که مشکل لکنت زبان داشته باشند.

در دوره ی بزرگسالی افراد به دلیل اینکه کم کم وارد بازار کار می شوند و از حالت کودکی خود خارج می شوند، دیگر نباید مشکل لکنت زبان داشته باشند.

به همین دلیل است که می گوییم در بزرگسالی نیز شروع به گفتار درمانی کنید تا از مقابله شدن و حرف زدن با هیچ کسی خجالت نکشید!

آدرس کلینیک ارغوان

کلینیک گفتار درمانی ارغوان واقع در خیابان حسنی شهر ارومیه می باشد. آدرس دقیق کلینیک ارومیه / خیـابان حسنی / ساختمان اسپیناس / طبقه 5 می باشد. همچنین برای رزرو وقت قبلی و تماس برای مشاوره می توانید با شماره 044-33224299 تماس بگیرید.

 

محل جدید کلینیک ارغوان

کلینیک گفتار درمانی ارغوان در آبان ماه سال 1401 مکان خود را از ارومیه ساختمان پارس به خیابان حسنی ساختمان اسپیناس طبقه 5 انتقال داد.

کسب اطلاعات بیشتر از طریق وب سایت دکتر شنگه به آدرس www.Drshangeh.com

بهترین گفتاردرمانگر ارومیه

اگر به دنبال گفتار درمان خوب در شهر ارومیه هستید ما به شما دکتیر ایوب شنگه را معرفی می‌کنیم.  ایوب شنگه گفتاردرمانگر فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تبریز با شماره نظام پزشکی :۱۷۷۶ سال ها در زمینه درمان کودکان اوتیسم و مشکلات گفتاری تجربه دارد و از بهترین متد ها برای درمان استفاده می کند که کاملا نتیجه بخش می باشد. برای مشاهده مراجعه کننده های درمان شده می توانید به صفحه اینستاگرام دکتر ایوب شنگه مراجعه کنید.

گفتار درمانی در ارومیه

بهترین مرکز گفتاردرمانی ارومیه

افرادی که دچار مشکلاتی در گفتار و بیان می شوند اولین و بهترین کار برای آن ها مراجعه به گفتار درمانی می باشد. حتی افرادی که بعد از سکته دچار اختلال در گفتار می شوند توسط گفتار درمانگر می توانند بعد از طی پروسه درمان خود کاملا این اختلال را رفع کنند.

مهم ترین علائم بیماری اوتیسم در نوزادان

  • بی توجه بودن به محیط اطراف و نسبت افراد مختلف و لبخند نزدن
  • در هنگام مواجه شدن با محرک های محیطی مانند نور، صدا، حرکت اشیاء هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند.
  • تاخیر در راه رفتن
  • تاخیر در گفتار
  • داشتن حرکات تکراری در بعضی از قسمت های بدن
  •  حساس بودن واکنش بسیار شدید نسبت به لمس
  • خشم و نا آرامی
  • در فضای های پر نور و یا پر سر و صدا از خود واکنش های شدیدی نشان می دهند.
  • بی توجهی به شنیدن صدای مادر
  • عدم توجه به دیگران در زمان شنیدن اسم خود
  • اجتناب از برقراری تماس چشمی

تمرین های گفتار درمانی

در این قسمت 7 مورد از اساسی ترین تمرین های گفتار درمانی را مشاهده می کنیم.

1. بیرون آوردن و داخل بردن زبان

زبان خود را بیرون ببرید و آن را به مدت 2 ثانیه نگه دارید ، سپس آن را دوباره عقب ببرید. 2 ثانیه نگه دارید و تکرار کنید. این کمک می کند تا زبان شما برای حرکت با الگوهای هماهنگ آموزش یابد ، که به شما در تولید گفتار بهتر کمک می کند.

2. حرکت زبان از طرفی به طرف دیگر

برای این تمرین گفتاردرمانی ، دهان خود را باز کرده و زبان خود را حرکت دهید تا گوشه سمت راست دهان خود را لمس کنید. 2 ثانیه نگه دارید ، سپس گوشه سمت چپ دهان خود را لمس کنید. 2 ثانیه در این حالت بمانید و این کار را تکرار کنید.

3. بالا و پایین بردن زبان

دهان خود را باز کنید و زبان خود را بیرون بیاورید. سپس ، زبان خود را به سمت بالا و بینی خود ببرید. 2 ثانیه در این حالت بمانید ، سپس زبان خود را به سمت چانه پایین ببرید. 2 ثانیه در این حالت بمانید و این کار را تکرار کنید.

بهتر است همه این تمرینات گفتاردرمانی را جلوی آینه انجام دهید تا بتوانید بازخورد دیداری بگیرید.

4. بگویید سیب!

این یک تمرین ساده گفتاردرمانی است که مهارت های حرکتی دهان را بهبود می بخشد. لبخند زدن جلوی آینه را تمرین کنید. لبخند بزنید ، سپس آرام باشید. تا جایی که می توانید این کار را تکرار کنید.

آینه به این دلیل مهم است که بازخوردی را فراهم می کند که سوخت مغز شماست!

5. صورت شکل بوسه را تمرین کنید

وقتی تمرین لبخندها را به پایان رساندید ، سعی کنید با جمع کردن لب هایتان حالت بوسه را ایجاد کنید. لب های خود را جمع کنید ، سپس شل کنید. هرچقدر می توانید این کار را تکرار کنید. برای کنترل بهتر سرعت حرکت را کاهش دهید.

6. تکرار جفت شدن حروف صامت و مصوت

اکنون که تمرینات گفتاردرمانی ساده را به پایان رساندیم ، اجازه دهید به فعالیتهای پیچیده تری بپردازیم.

یک صامت را که در گفتن آن مشکل دارید انتخاب کنید و سپس آن را با هر پنج صدا (آ اِ اُ اَ ای) جفت کنید. به عنوان مثال ، اگر با صدای “ر” مشکلی دارید ، پس بارها و بارها گفتن “را ، رِ ، رُ ، رَ ، ری” را تمرین کنید.

اگر میخواهید بیشتر تمرین کنید ، آن را با تمام حروف بی صدا امتحان کنید.

7. تولید جمله

به عنوان مثال ، بیماران مبتلا به آپراکسی گفتاری ، از نظر شناختی تولید زبان هیچ مشکلی ندارند. گرچه ، توانایی آنها در حرکت دادن لب ها و زبانشان مختل شده است.

سایت مشاغل ارومیه سعی بر این دارد که شما را با بهترین های شهر زیبای ارومیه آشنا سازد. اگر دوست دارید کسب و کار شما بیشتر دیده شود و در لیست برترین های ارومیه قرار گیرید سریعا به سایت مشاغل ارومیه مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.