فروش ارگ در ارومیه

۱۴۰۰-۱۰-۲۲ 0 نظرات

فروش ارگ در ارومیه توسط گالری موسیقی فرزاد به مدیریت فرزاد طاهرافشار نوازنده ی مطرح کشورمان 

 

شماره گالری موسیقی فرزاد

 شماره تماس : ۰۹۱۴۱۴۱۴۸۹۸

آدرس: ارومیه / اول خیابان ارتش / نبش زیرگذر / جنب بیمه ایران

پیج اینستاگرام:farzad_taherafshar

آدرس گالری موسیقی فرزاد

این گالری واقع در اول خیابان ارتش ، نبش زیر گذر ، جنب بیمه ایران می باشد.

 

ارگ ارومیه

 

ارگ از ساز های بادی است که نت‌های آن بر روی صفحه‌کلید اجرا می‌شود. این ساز از قدیمی‌ترین سازها در فرهنگ اروپائی است و در اجرای موسیقی مذهبی و کلیسائی از دیرباز بکار میرفته است. در منابع عربی و فارسی قدیم به این ساز ارغنون می‌گفتند. ارگ بیشترین محدوده صوتی را در میان تمام ساز ها داراست (حتی بیشتر از پیانو).

کيبورد و ارگ موسیقی یکی از آشناترین سازهایی هستند که ما در محافل مختلف هنری، نمایشی و حتی خانوادگی دیده‌ایم. بهترین کیبورد موسیقی  یا همان بهترین ارگ برای مجلس، توانایی اجرای تک داشته و به تنهایی قادر است ساعت‌ها مخاطبین خود را سرگرم کند. البته معمولاً در اجراهای هنری و کنسرت‌ها، این ساز در کنار دیگر سازها به کار گرفته می‌شود.کیبورد از سازهای کلاویه داری است که به ترتیب خاصی کنار هم چیده شده‌اند و هر یک وظیفه اجرای نت مشخصی را دارند.

نکات مهم در خرید ارگ:

_ به تعداد کلیدهای موجود در کیبورد توجه کنید

نکته‌ی دیگری که می‌تواند در راهنمای خرید کیبورد موسیقی مهم باشد، توجه به تعداد کلیدها است. تعداد کلیدهای کیبورد دیجیتال معمولا بین ۲۵ تا ۸۸ است و مدل‌هایی که دارای ۸۸ کلید کامل هستند، طبق استاندارد صفحه پیانو طراحی شده‌اند. اکثر کیبوردهای ورک استیشن دارای حداقل ۶۱ کلید و سینتی سایزرهای رده پایین‌تر عموما دارای حداقل ۲۵ کلید هستند، اگرچه بیشتر کیبوردهای مدل خانگی دارای ۴۹، ۶۱ و یا ۷۶ کلید می‌باشند.هر چه تعداد کلیدهای ساز شما بیشتر باشد، دامنه‌ی آن وسیع‌تر می‌شود؛ یک کیبورد ۲۵ کلیدی تنها دارای دامنه‌ی ۲ اکتاو است؛ در حالی که کیبوردی با ۴۹ کلیدی، محدوده‌ی ۴ اکتاو دارد؛ کیبورد ۶۱ کلیدی محدوده‌ی ۵، کیبورد با ۷۶ کلید ۶ اکتاو را پوشش می‌دهد و در نهایت کیبورد ۸۸ کلیدی دارای محدوده‌ی ۷ اکتاو است (هر اکتاو شامل ۷ کلید سفید و ۵ کلید سیاه یا ۱۲ صدای کروماتیک است).

_ قابلیت صدا را ارزیابی کنید

هنگام خرید ارگ و کیبورد موسیقی باید به ۲ قابلیت صدای اصلی دستگاه توجه کنید: پولیفونی وMultitimbrality. پولیفونی بیشترین تعداد نت‌هایی است که می‌توانند هم زمان با یکدیگر به صدا درآیند که معمولا این عدد بین ۳۲، ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ نت متغیر است. عموما ارگ‌های با بیش از ۳۲ نت پلیفونی برای آغاز یادگیری مناسب هستند و می‌توانند برای مدتی پاسخگوی نیاز شما باشند (توجه داشته باشید که اگر از کیبورد موسیقی خود به عنوان سکوئنسر (Sequencer) استفاده می‌کنید، به حداقل ۶۴ نت پلیفونی نیاز خواهید داشت).

_ اتصال به کامپیوتر را در نظر بگیرید

اکثر مدل‌های امروزی کیبورد به روش‌های مختلفی می‌توانند به کامپیوتر وصل شوند؛ از جمله USB، FireWire، S/PDIF، MIDI، mLAN و سایر رابط‌های واسط خارجی یا داخلی کیبورد. بیشتر کیبوردهای دیجیتال نیز شامل پورت USB یا MIDI برای سهولت در اتصال هستند.جالب است بدانید که برخی کیبوردها قابلیت IOS را ارائه می‌دهند که به شما امکان اجرا، تمرین و ضبط برنامه و همچنین دسترسی به فضای ذخیره سازی و همکاری موزیکال با استفاده از تبلت یا گوشی موبایل را می‌دهد. پس قابلیت اتصال هم یکی دیگر از نکاتی است که در راهنمای خرید ارگ برای یادگیری باید مدنظر قرار دهید.

بهترین ارگ برای شروع یادگیری کدام است؟

توصیه ما برای شروع یادگیری، خرید ارگ با ۸۸ کلید است، اما اگر قصد پرداخت هزینه کمتری را دارید، یک ارگ موسیقی با ۶۱ کلید نیز می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد. به عنوان مثال مدل های مختلف CASIO CTK یا Yamaha PSR بهترین ارگ آموزشی هستند.

 بهترین ارگ جهان کدام است؟

اگر بخواهیم بهترین مارک ارگ دنیا را برشماریم، به لیست Yamaha، Casio و Roland می رسیم که البته به نظر می‌رسد Yamaha در این بین از سایرین محبوب تر بوده و شایسته لقب بهترین ارگ دنیا است.

خرید ارگ خوب با قیمت مناسب یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هنرجویان به ویژه افراد مبتدی است. تنوع مدل‌ها و برندهای این ساز نیز موجب سردرگمی بیشتر آن‌ها به هنگام انتخاب بهترین مدل ارگ برای شروع می‌شود.

تاریخچه ارگ

از دوران حکومت اسکندر سوروس بود که گوشه‌های از کهن‌ترین ارگ به جای مانده، در آکونیکوم نزدیک بوداپست یافته شد؛ ارگی خانگی و بسیار کوچک با چهار ردیف سیزده تایی از نی‌های فلوتی که سه ردیفشان بسته و یکی باز بوده و در نتیجه سیزده قطعه مکانیکی به همراه کلید دارد، که هر ردیف برای نواختن هارمونیومی جداگانه‌است

برای دیده شدن کسب و کار خود به سایت ” مشاغل ارومیه “مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.